Stig-arne H.
1/5
Detta var det bedrövligaste som jag/vi blev behandlade av Bilförsäljaren J. …………… kvist! För det första ljuger han, sanningen vill han inte veta av. Reserverade en beg. demobil till mig. Kom tre dagar innan, så att kolla allt var okej. Då sa J……………kvist, jag vill inte sälja den till dig. Mycket konstigt av en Bilförsäljaren. Han sade tidigare att dom vill ha kvar mig som kund, varit det i 20 år tidigare. Denna bilfirman har inte haft gott ryckte tidigare, grannen till oss var också en drabbad person. Han sa det tidigare i veckan, till mig. Bilfirman måste ju stå för det dom säger, men det gör tydligen inte Ärlebo Bil i Varberg. Mkt. konstigt av bilförsäljaren att bete sig på detta viset!
Varför undrar många av våra bekantar, undrar vi också. Då är dom inte noga att leverera bilar, tydligen. 20- år som kund, borde väl vara ganska mkt. men det var inte värt någonting. Han blev mkt. nervös, ville lämna tillbaka en ny bil som vi hade i en vecka, nä det går inte, titta här vad det står. Konsumenten har rätt att lämna tillbaka varan, om kunden är missnöjd. Ni är inte välkomna mera hit till Ärlebo, vi trodde han skojade först. 3- fel på den nya dyra bilen, märktes efter en vecka. In på verkstan, hämtade ut bilen, 1775:- ville verkstan hanar mig, på en ny dyr bil som har garanti. Ringde verkstaden när jag kom hem, han var inte där då. Bad han ringa upp mig, han har inte ringt än, 2.5- månader sedan nu. Det säger sig själv hur dom behandlar sina kunder. Det blev som så att Bilförsäljaren J.………………kvist sa att kom inte tillbaka mera. Ingen risk, kommer inte sätta våra fötter på deras mark en gång till. Otrevlig/ oresonlig/ talar inte sanning/ står inte för vad han lovar, m.m.m.m. Behandlar kunder så! Usch det är fruktansvärt, många stora aktörer är kontaktade.
Återstå att se hur det går för Ärlebo Bil i Varberg!