- JobbNavigatorn
- Danderyd
- Danderyds sjukhus - Danderyd
Danderyds sjukhus - Danderyd
Adress: Entrévägen 2, 182 88 Danderyd, Sverige.
Telefon: 812355000.
Webbplats: ds.se
Specialiteter: Sjukhus, Allmänläkare, Akutmottagning, Allmänsjukhus.
Andra intressanta uppgifter: Rullstolstillgänglig ingång, Rullstolstillgänglig parkering.
Recensioner: Det här företaget har 580 recensioner på Google My Business.
Genomsnittlig åsikt: 3.1/5.
📌 Plats för Danderyds sjukhus
⏰ Öppettider för Danderyds sjukhus
- Måndag: Öppet dygnet runt
- Tisdag: Öppet dygnet runt
- Onsdag: Öppet dygnet runt
- Torsdag: Öppet dygnet runt
- Fredag: Öppet dygnet runt
- Lördag: Öppet dygnet runt
- Söndag: Öppet dygnet runt
Absolut Här är en text om Danderyds sjukhus, skriven i en formell och vänlig ton, med de specifika detaljerna du önskat, formaterad med
👍 Recensioner av Danderyds sjukhus
Tomas
Av de stora sjukhusen i Stockholm, som jag har erfarenhet av, verkar Danderyd vara det sämsta; ofräscha lokaler, toaletten i entrén luktar illa, och det fanns bara 3 herrtoaletter där. Labyrintliknande gångar måste man följa för att komma till rätt ställe. Jag noterade vissa brister i mottagningen och planeringen av besöken också. Och jag har dålig erfarenhet av en del i personalen, men god erfarenhet av en del andra i personalen, så betyget blir trots allt 3 stjärnor.
Jonathan T.
Fick åka in akut efter remiss från närakuten, då jag hade fått komplikationer efter en vasektomi. Väl inne på akuten så tog det lång tid innan man fick träffa läkare, och speciellt äta något. Sa till dom att jag inte kunnat äta tidigare pga smärta, så hade ätit en skål med yoghurt och en munk 6h innan jag kom in, fick sedan 2 smörgåsar 1,5h efter att dom hade tagit ultraljud vilket låter rätt löjligt att man ska behöva vänta så länge.
Runt 22/22:30 tiden så blir jag inskriven till avdelning 65, fick ett rum och fick äntligen äta. Sen skulle jag fasta från midnatt, men undersköterskorna som tog hand om mig från morgon tills kvälls personalen kom var jätte trevliga och omtänksamma. Så det är det som drar upp betyget.
Sen låg jag och vänta på min operation till natten mot söndag, och innan dess låg jag med öppet sår som blödde och varade i ~17h innan operation ägde rum. Vilket i sig var väldigt frustrerande, jag kunde heller inte göra något.
Dinara B.
Jag är i vecka 24 och har fått en rejäl luftvägsinfektion. Jag hade svårt att andas i flera dagar och gick därför till närakuten. Eftersom jag är gravid skickade närakuten mig (efter en timmes väntetid) till förlossningsakuten på Danderyd.
På förlossningsavdelningen verkade de inte veta hur de skulle hantera en patient i min situation. Jag fick vänta ute i fem minuter innan jag blev insläppt i ett rum för att inte riskera att smitta andra. En barnmorska gjorde en snabb undersökning och sa att alla läkare var väldigt upptagna, så jag skulle få vänta.
Jag satt i rummet i en timme, och under den tiden mådde jag riktigt dåligt och fick feber. Till slut orkade jag inte längre och bestämde mig för att gå tillbaka till närakuten. Då kom en väldigt otrevlig undersköterska och sa att det var bättre om jag stannade, eftersom närakuten ändå inte skulle ta emot mig. Hon påpekade också att det fanns få läkare och att de prioriterade akuta fall som kejsarsnitt – och att jag ”bara hade en förkylning”.
Jag protesterade inte men bad dem att anteckna i min journal att de hade brist på läkare och att de därför bad närakuten att undersöka mig.
Nu sitter jag i väntrummet på närakuten och kollar min journal. Skrev de något om det jag bad dem att notera? Inte ett enda ord. Det står bara att patienten valde att avvika före läkarbesöket och gå hem.
Väldigt besviken och hoppas att närakuten har snällare inställning till alla patienter.
Louise W.
Blev inlagd för att operera bort gallblåsan, trevligt bemötande på akuten men på avdelning 64 blev det otroligt trögt. Tog 2.5 timmar att få smärtstillande dagen efter operationen och att fråga tre olika sköterskor. När läkaren sa att jag kunde be om att gå hem om jag inte hade smärtor och mådde bra, så tog jag läkaren på orden. Sa till sköterskan som sa att det gick bra. 1.5 timma går och så har dom bytt sköterskan och glömt bort att hantera att skriva ut mig. Nästa sköterska säger att dom ska höra om det är möjligt. Försvinner. 2.5 timmar senare väntar jag fortfarande. Förstår såklart att det är många att ta hand om, men att konstant behöva vänta 2.5 timmar om inte mer är påfrestande, speciellt när det kommer till att få smärtstillande.
Renée K.
Denna resa börjar på tisdagsmorgonen den 28/1 2025 då jag ska resa mig upp från min säng för att besöka toaletten då mitt vänstra ben viker sig och jag kan ej stödja på det. Efter att haft ont i min vänstra vad sedan morgonen ringer jag 1177 för rådgivning. Sjuksköterskan ber mig åka in till Danderyd sjukhus för att få hjälp. Akutmottagningen på Danderyds sjukhus tar emot mig, tar blodtryck och blodprover. Jag får komma tillbaka dagen efter för ett ultraljud av min vänstra vad, de misstänker djupvenstrombos efter att ha undersökt mitt ben och enligt mina värden på blodprovet.
Dagen efter onsdagen den 29/1 kommer jag tillbaka för ultraljudsundersökningen. Det kan ej fastställas att jag har en djupvenstrombos. Bara möjligen påbörjandet av en djupvenstrombos. Mina smärtor fortsätter även under hela onsdagen. Eftersom inget jag gör hjälper mig att kunna stödja på mitt ben väljer jag att åka in igen till Danderyds akutmottagningen på torsdagen den 30/1. Där blir jag avvisad då de ej tänker göra någon undersökning eller kolla några värden på mig. Sjuksköterskan som sitter i receptionen på akutmottagningen säger åt mig om jag fortsätter att ha ont, komma tillbaka om några dagar/en vecka. Jag säger att jag ej kan vänta så länge, hon säger då åt mig att gå till närakuten om jag vill. Jag känner min kropp och vet när något inte stämmer. Det är något fel på min vad som gör att jag inte kan stödja på mitt vänstra ben. Jag väljer därför att gå vidare till närakuten.
Väl inne på närakuten efter att beskrivit mina symtomer till Dan Sandberg läkare på närakuten säger han till mig att jag nog har haft en kramp i min vad och därför har jag ont. Han säger även att han kan utesluta alla det allvarliga diagnoser så som djupvenstrombos, trombos m.m
Han gör det vanliga undersökningarna. Min vad är ej svullen, inga missfärgningar eller rodnader och han klämmer även på min vad och säger att det inte visar några märkningar där han precis klämt. Han ber mig även gå lite fram och tillbaka och ser att jag haltar.
Jag berättar då att jag vet hur kramp känns och att detta inte är efter en kramp i min vad. Jag kan ej gå och ej stödja på mitt ben. Han ber mig ta Alvedon och Ipren i några dagar och komma tillbaka om jag fortsätter ha ont. Min smärta och obehag fortsätter till veckan därefter men då jag känner att bemötandet av ovannämnda läkare var så nedlåtande och otrevligt väljer jag att bli undersökt av en sonograf på Unilabs Röntgen som fastställer att jag har flera Djupvenstromboser och flera ytliga tromboser i min vänstra vad. Detta är under all kritik, en läkare borde inte döma en ung kvinna som tar p-piller bara för att det inte syns på utsidan. Han borde tagit blodprover och jag borde fått göra ett ultraljud då hade det fastställts att jag har DVT som behöver behandlas med blodförtunnande. Jag får snabb och trevlig hjälp av personalen på S:t Görans akutmottagning som ger mig blodförtunnande medel och stödstrumpor. Detta borde inte få hända i svensk sjukvård. Därför känner jag mig skyldig att skriva detta. Vill inte ge några stjärnor alls. Denna upplevelse och bemötande får noll stjärnor.
Johan T.
Jag halkade på en liten isfläck. Resultatet blev en fraktur i höger lårbenshals. Den fantastiska mottagning och det omhändertagande som jag fick på Danderyds sjukhus är otrolig. Från inskrivningen i Akuten (med hjälp av volontären Nils) till sjuksköterskor och läkare i ortopediakuten; vidare till röntgen, operation och slutligen avd 59. Jag är så tacksam och glad över att det finns så fantastiska människor som sliter. Ett STORT tack från Johan Taube, Täby
Harald S.
Min fru fick hjärtflimmern och vi fick en transport till Danderyds sjukhusets akuten.
Efter 4 timmar observering och en träffande medicinering kom vi till Vårdavdelning 90 hjärtmedicin "Hjärtflimmern"
Men där blev vi bemött på ett mycket professionellt sätt på ett professionellt utrustade ställ. Mycket trevliga personal främst de som jobbade på hjärtdagvård. Vi blev verkligen så glad och överraskad över att det finns så trevliga vårdgivare som bemöter en med empati.
Men tyvärr fanns inga fjärrkontroller alls i hela avdelningen. De sag att alla patienter to med de när de fick gå hem.
Alltså, snälla tidigare patienter som läser det här: kom dit och lämna fjärrkontroller tillbaka. Avdelningen förtjäner det!!!
Harald Schubert
ceylan T.
Jag blev sjuk för två veckor sedan och var tvungen att åka till sjukhuset och de tog väldigt hand om mig. Jag tackar var och en av dem ♥️