Järfällahus - Järfälla

Adress: Drabantvägen 2, 177 50 Järfälla, Sverige.
Telefon: 858083600.
Webbplats: jarfallahus.se
Specialiteter: Bostadsmyndighet.
Andra intressanta uppgifter: Rullstolstillgänglig ingång, Rullstolstillgänglig parkering.
Recensioner: Det här företaget har 62 recensioner på Google My Business.
Genomsnittlig åsikt: 2.3/5.

📌 Plats för Järfällahus

Järfällahus Drabantvägen 2, 177 50 Järfälla, Sverige

⏰ Öppettider för Järfällahus

  • Måndag: 08–11:30, 12:30–17
  • Tisdag: 08–11:30, 12:30–17
  • Onsdag: 08–11:30, 12:30–17
  • Torsdag: 08–11:30, 12:30–17
  • Fredag: 08–11
  • Lördag: Stängt
  • Söndag: Stängt

Information om Järfällahus

Järfällahus, situerat på Drabantvägen 2, 177 50 Järfälla, Sverige, erbjuder en rekembundled nationell tjänst inom bostadsmyndighet. Du kan kontakta dem direkt genom att anropa telefon: +46 858083600.

Kontaktinformationer

Adress: Drabantvägen 2, 177 50 Järfälla, Sverige
Telefon: +46 858083600
Webseite: jarfallahus.se

Känsliga Specieller

  • Bostadsmyndighet: Järfällahus specialiserar sig på att använda sina enheter för att skapa livslätta och trygga miljöer.
  • Rullstolstillgänglighet: Både innställning och parkering är rullstolstillgängliga för att ge tillgänglighet för alla.

Andra Intressanta Uppgifter

  • Järfällahus har fokuserat på att vara rullstolstillgänglig, vad som är betydligt för många potentiella hyresgäster.
  • De har en positiv rekension på internet med 62 recensioner på Google My Business.

Recensioner och Opinioner

Recensionerna på Google My Business visar en generell mindre positiv reaktion med en genomsnittlig åsikt på 2.3/5. Trots detta är det anerkännande att notera att Järfällahus och Järfälla kommun får mycket positiv uppmärksamming för sina insätter på social och trygghetsskapande. Det finns behov av mer positiva recensioner för att öka trots detta goda arbete.

Vissa recensioner har utpekt att kontinuera med det "otroliga arbetet" som Järfällahus utför i samarbete med boende och lokala aktörer. Det är klart ett poäng för dem att fortsätta denna vänliga och inkluderande ansättsyddhet.

Rekomendation

Om du påminnas om Järfällahus, rekommenderar vi att du besöker deras webbplats jarfallahus.se för mer information om deras tjänster och möjliga projekt. Det kan vara en bra idé att kontakta dem direkt via telefonen 858083600 för att diskutera hur de kan bidra till din bostadsutveckling eller hyresuppgift. Med deras erfarenhet i bostadsmyndighet och fokus på rullstolstillgänglighet är de klart en bra match för någon som söker inkluderande och praktiska lösningar.

Trotts detta lättlöpande rating på Google My Business kan det ver

👍 Recensioner av Järfällahus

Järfällahus - Järfälla
Tomas T. M.
5/5

Det är otroligt fint arbete som görs utav Järfällahus i samarbete med de boende och lokala aktörer. Inte alla fastighetsbolag som gör så mycket insatser - både socialt och trygghetsskapande. Stort eloge till Järfällahus för detta, samt Järfälla kommun.

Ser fram emot att få höra mer gott i nästa nummer av Bo Järfälla som ska vara påväg ut till alla hyresgäster 😁

Järfällahus - Järfälla
Moses
5/5

Nu ska man inte klaga på någonting faktiskt. Personalen är mycket hjälpsamma, dem gör sitt bästa, gör man felanmälan då bli man kontaktad ganska fort antingen via telefon eller mail och så åtgärda dem felet.
Appen är fantastiskt, wow säger jag bara 😃

Järfällahus - Järfälla
T T.
1/5

Det tar aldrig slut på Järfällahus dåliga beteende mot sina hyresgäster. Såsom när Hyresgästföreningen i Övre Hammaren vill ha en boulebana och får det godkänt och de placerar den 5-6 meter utanför våra balkonger.

Järfällahus verkar inte förstå hur störande det blir. Man vill väl sitta i lugn och ro på balkongen, utan att höra skratt, applåder med mera. Sedan kommer festfolket och spelar och dricker alkohol samt grillar.

Förut fanns det ingen grillplats, men nu har Järfällahus även placerat ut en sådan. Vi har påpekat problemet, men det finns ingen förståelse. Det verkar som att sunt förnuft inte finns hos beslutsfattarna. En mycket trött hyresgäst och skattebetalare.

En mycket trött hyresgäst och skattebetalare

Järfällahus - Järfälla
CarpeDiem
1/5

Efter 15 år som hyresgäst så är det första gången man har problem att få parkeringsplats. För mig är det obegripligt! Har en massa lägenheter men inga parkeringsplatser. Inte ens garageplats kan man få tag på!

Nu måste man hitta ett annat boende för att få en parkeringsplats!

Järfällahus - Järfälla
May-Britt L.
5/5

Har bott i Järfällahus i 37 år och är jättenöjd. Kommunikationen mellan anställda har vart dålig men nu verkar det fungera efter senaste omorganisationen. Och man får återkoppling direkt vid felanmälan.

Järfällahus - Järfälla
Soubhi J.
1/5

Min bror stod i kön i nio år, och en gång missade han att logga in pga arbetsresa (det var en tre månaders period), vilket gjorde att han förlorade sin plats! Han ringde dem men dem vägrade att hjälpa honom! Vet ni hur svårt det är att hyra en lägenhet i Stockholm? Är ni finns på kommunen för att hjälpa folk eller för att gynna era bekanta? Ni borde skämmas över er själva. 👎😡

Järfällahus - Järfälla
Melina F.
1/5

Tar otroligt lång tid innan felanmälningarna åtgärdas och när dem "åtgärdats" e det lika dåligt som innan. Man får tjata för att få nåt gjort o vänta minst 1 mån innan nåt sker. Dålig ventilation oxå. Luktar matos 24/7 och alltid kallt i hela bostaden. 18 grader. Burrr! Hade en snickare här som stank rök o hosta rakt ut utan att hålla för munnen. Som konstaterade att det drog fr fönsterna o balkongen men gjorde inget åt saken. Fryser varje dag.
Dåliga entreprenörer! Tycker synd om J.f.hus som betalar dem.
Spisluckan paja. Dom satte dit fel strl. Inget åtgärdades trots att jag påpekat o visat hyresvärden. Skulle få nytapetserat i vrummet. Målaren sket i att ta bort alla pluggar o tapetserade över 12 pluggar i väggen som förra hyresgästen satt upp. Struntade i att slipa bort spacklet oxå. Fick fuktskada i badrummet. Fick vänta över 1,5 år innan nåt skedde o när det väl skulle ske efter ca 20 samtal kring det, tog det 9 dagar ist för 3 dagar som var sagt. Dom hantverkarna repade mitt hallgolv och installerade ett för kort rör fr badkaret till brunnen så allt vatten forsa ut på golvet. Fick ringa flertal ggr om det innan nån annan kom o satte dit rätt längd på rör. Ett skämt!! Skulle få ersättning pga att jag ej kunde använda badrummet, fick ringa 6 ggr till 3 olika personer för att påminna dom om min ersättning. Det skulle ta 1 mån men det tog 3 mån.
En annan entreprenör kom o skulle slipa o polera golvet. Dom struntade i att polera så hela golvet var som ett sandpapper. Fick ringa 10 ggr för att få det "fixat". Nån gubbe kom o hällde på boning så när jag kom hem satt hans hårstrån fast i vaxet så jag fick ligga på knä med en smörkniv o skrapa bort hans hår o grus som fastnat över hela golvet. Dessutom hade han gått in med skor i mitt badrum o skitat ner min matta o använt min toa utan att fråga om lov. Golvet e övervaxad o blankt som en skridskobana. Golvet e förstört.
Ventilationen e katastroff. Gjort över 10 anmälningar på 1 år kring det. Luktar matos i hela lghten.
O nu utan ventilation i 5 hel dygn. Katastrof!
Och slutligen tvättstugan...vem har 1!!! tvättmaskin 1?!

Järfällahus - Järfälla
Marita V.
2/5

JärfällaHus missköter kundkontakten, ringer inte upp, svarar inte på e-mail fast ärendet är brådskande. På "mina sidor" har man lagt upp en hyresavi på betalning på en lägenhet som MAN ENBART LÄMNAT INTRESSEANMÄLAN och muntligt svarat ja till lägenheten, observera; jag har inte skrivit under någon kontrakt, lägenheten är INTE besiktad och JärfällaHus vill att man tar emot lägenheten där det är närmare misär och att LÄGENHETEN RENOVERAS UNDER TIDEN NÄR MAN FLYTTAT IN. Högst olämpligt tillvägagångssätt då möblerna är tunga, antika i plysch där all damm fastnar och vem flyttar de tunga möblerna från rum till rum då renoveringen pågår. För en 70-åring omöjlig uppgift. Kontakt med JärfällaHus är under ALL kritik.

Go up